(Αφιερωμένο στους εκπαιδευτικούς που προωθούν την Παγκοσμιοποίηση στο Δήμο μας)
«Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος είναι να διαγράψεις τη μνήμη του. Να καταστρέψεις τα βιβλία του, την κουλτούρα του, την ιστορία του. Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία, να κατασκευάσει μια νέα παιδεία, να επινοήσει μια νέα ιστορία. Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός για να αρχίσει αυτό το έθνος να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν. Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα».
Από το Βιβλίο του γέλιου και της λήθης
Επειδή οι συντάκτες του «λιβελογραφήματος» μίλησαν για «παραχάραξη» της ιστορίας, επιλέξαμε ένα γεγονός που συνέβη στην Επανάσταση του 1821, να το παρουσιάσουμε στην εφημερίδα με όλες τις λεπτομέρειές του και περιμένουμε από τους «φωστήρες» να μας γράψουν την άποψή τους.
Επιλέξαμε εσκεμμένα την σφαγή της Νάουσας, γιατί περιέχει Ελληνες, Τούρκους και Εβραίους. Η τελευταία αναφορά στο κομμάτι αυτό της ιστορίας της Νάουσας αφαιρέθηκε από τα σχολικά βιβλία. Διαμαρτυρήθηκε για το γεγονός ο Δήμαρχος της Νάουσας αλλά τα μεγάλα κανάλια δεν έδειξαν ακόμη μια φορά τίποτα.
Οι Ελληνες της Νάουσας το 1822 επαναστάτησαν κατά των Τούρκων.Κατάφεραν προσωρινά να ελευθερώσουν την Νάουσα και κάποια χωριά. Στη συνέχεια ο Τούρκος Πασάς της Θεσσαλονίκης εξεστράτευσε ενάντια στη Νάουσα. Τον ακολουθούσαν και 600 Εβραίοι. Αφού νίκησε τους Ελληνες, τους μάζεψε σε μια περιοχή 20 στρεμμάτων, άντρες, γυναίκες, γέρους και παιδιά. Ο Τούρκος Πασάς τοποθέτησε τους στρατιώτες του γύρω από την πλατεία για να μην ξεφύγει κανείς. Στο κέντρο της πλατείας ήταν τα γυναικόπαιδα και οι 600 Εβραίοι. Αφού τους χώρισαν σε άντρες, γέρους, γυναίκες και παιδιά, έσφαξαν οι Εβραίοι όλους τους ικανούς για αντίσταση.
Ο ιστορικός Σπυρίδων Τρικούπης, λέει χαρακτηριστικά σύμφωνα με εκθέσεις των ξένων προξένων στην Θεσσαλονίκη, ότι οι «Εβραίοι έπιπταν επι των Χριστιανών, ροπάλιζον τας κεφαλάς των και έσφαζον αυτούς ως ζώα».
«Όλο το Κιόσκι περίπου 20 με υπέρ τους 10 πλατάνους, είχε μετασχηματιστεί εις πανηγύρι κλαυθμώνος, ένθεν ανθρωπομακελείον, ενθεν αγοραπώλησις αιχμαλώτων, γυναικών, παιδιών, διηρημένον εις πωλητάς, διαφόρους, ένας έχων την μητέρα, άλλος τα τέκνα, έσκουζαν και τσίριζαν τα παιδιά δια τας μάννας των, αλλα αδύνατον, διότι –άλλος είχε τους μεν, άλλος τους δε».
Ολη τη σφαγή της Νάουσας την έκαναν Εβραίοι. Οι Τούρκοι ήταν απλοί παρατηρητές. Είχαν πληρωθεί από τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης, για να πουλήσουν τους αιχμαλώτους στα σκλαβοπάζαρα της εποχής.
Αυτή η περιγραφή είναι μια από τις δεκάδες περιγραφές των αυτόπτων μαρτύρων του μαρτυρικού λαού της Νάουσας.
Εμείς στήνουμε αγάλματα στους Εβραίους της Θεσσαλονίκης για να τους τιμήσουμε.
Αυτές οι αναφορές για την σφαγή των Ελλήνων της Νάουσας απο τους Εβραίους υπήρχαν στα σχολικά και πανεπιστημιακά βιβλία. Τα κείμενα αυτά αφαιρέθηκαν τα τελευταία 10-15 χρόνια απο όλα τα εκπαιδευτικά βιβλία γιατί θεωρήθηκαν «αντισημιτικά».
Τα κείμενα αυτά είναι απόλυτα αληθή. Κανένας δεν ισχυρίστηκε ότι είναι ψέμματα. Κανείς δεν ζήτησε συγγνώμη για αυτή την σφαγή.
Αυτό δεν είναι παραχάραξη της ιστορίας μας;
Μήπως η σημερινοί Ελληνες ιστορικοί πρέπει να διερωτηθούν τι τέλος πάντων κάναμε στους Εβραίους και μας έσφαξαν; Κατανοούμε το μίσος των Τούρκων. Οι Εβραίοι όμως γιατί; Μήπως νομίζετε ότι είναι η μοναδική σφαγή; Στη Κύπρο το 117 μ.Χ έσφαξαν 240.000 Ελληνες για να πάρουν υπο την κατοχή το νησί. Τι πρέπει να μάθουν τα σημερινά παιδιά; Τι είναι η ιστορία; Εχει νόημα να μαθαίνουμε πλαστή ιστορία στα παιδιά μας; Μήπως τα παραπλανούμε και θα τα οδηγήσουμε ακόμη μια φορά σε μια νέα σφαγή; Κατηγόρησε κανείς τους Εβραίους ή τους Τούρκους για ανθελληνισμό μετα απο όλες αυτές τις σφαγές;
«Εξ ιστορίας αναιρεθείσης της αληθείας, το καταλειπόμενον αυτής ανωφελές γίνεται διήγημα».
Αν αφαιρέσεις από την ιστορία την αλήθεια, αυτό που μένει γίνεται ανώφελη, άχρηστη διήγηση.
Τάσος Σαλβάνος
Δημήτρης Παπαδόπουλος
Βλαδίμηρος Τρύφωνας
Αρης Ηλίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου