Ο Πάμπλο Πικάσο αποκάλυψε: "Είμαι ένας απατεώνας"


Ο επιφανής ζωγράφος Πάμπλο Πικάσο σε σενέντευξή του στο συγγραφέα Τζιοβάνι Παπίνι είπε:


«Στην τέχνη, ο λαός δεν αναζητά πλέον ανακούφιση και εξύψωση. Αλλά οι λεπτεπίλεπτοι, οι πλούσιοι, οι αργόσχολοι, αναζητούν το καινούργιο, το παράδοξο,το πρωτότυπο, το ασυνήθιστο, το σκανδαλώδες. Και εγώ, από τον κυβισμό και έπειτα, ικανοποίησα τους σοφούς και τους κριτικούς με όλες τις ευμετάβλητες σαχλαμάρες που μου έρχονται στο κεφάλι, και όσο λιγότερο με καταλάβαιναν τόσο περισσότερο με θαύμαζαν. Με το να διασκεδάζω με αυτά τα παιχνίδια, αυτές τις κουταμάρες, αυτές τις σπαζοκεφαλιές, έγινα διάσημος και μάλιστα πολύ γρήγορα. Και η διασημότης για ένα ζωγράφο σημαίνει πωλήσεις,κέρδη, περιουσία, πλούτη. Και σήμερα -όπως ξέρεις- είμαι διάσημος, είμαι πλούσιος.
Αλλά όταν βρίσκομαι μόνος με τον εαυτό μου, δεν έχω το κουράγιο να θεωρούμαι καλλιτέχνης με τη μεγάλη και την παλιά σημασία της λέξεως. Αυτοί ήσαν μεγάλοι ζωγράφοι, ο Τζιότο, ο Ρέμπραντ, ο Τισιανός, ο Γκόγια. Δεν είμαι παρά ένας κοινός σαλτιμπάγκος, που κατάλαβε το πνεύμα των καιρών του και εξήντλησε όσο καλύτερα μπορούσε τη βλακεία, τη ματαιοδοξία, τη φιλοχρηματία των συγχρόνων του. Είναι πικρή η εξομολόγηση μου, πιο βλαβερή απ' όσο φαίνεται, αλλά έχει τη χάρη να είναι ειλικρινής».



(«Δημοσιογραφική» τεύχος Μαρτίου 1999, διά περισσότερα εις «Βήμα» 14-3-1999)













2 σχόλια:

ΕΧΩ ΟΡΑΜΑ είπε...

Προς τον φίλο που άφησε σχόλιο με όνομα "(Εχω Περίοδο)":

Θα σου στείλουμε σερβιέτες.
Στείλε μας μονάχα τι μάρκα προτιμάς.

Να προσθέσουμε μόνο οτι το άρθρο απο την "ιντιπέντεντ" δεν έχει κανένα αποδεικτικό στοιχείο.
Την εποχή του "Κόκκινου Φασισμού" του οποίου είσαι οπαδός,ηταν συνήθης τακτική με ψευδή στοιχεία να απορρίπτουν ιστορικά γεγονότα να αλλοιώνουν φωτογραφίες,κάποια περίοδο αρνούνταν οτι υπήρχε και ο Τρότσκυ και τον εξαφάνιζαν απο τις φωτογραφίες.
Απόδειξη θα δεχόμουν το σχόλιό σου,αν είχες να μου προσκομήσεις την παραδοχή του Παπίνι οτι είναι ψεύτικη η δήλωση του Πικάσο οτι δεν έδωσε τέτοια συνέντευξη.Ολα τα άλλα είναι αντιεπιστημονικές μπαρούφες.

Ο Παπίνι δημοσίευσε την συνέντευξη το 1951 και ο Πικάσο πέθανε το 1973.Είχε μπροστά του 22 χρόνια για να διαψεύσει την συνέντευξη αυτή,ο ίδιος και όχι μέσω τρίτων.

Δεν βρήκαμε πουθενά διάψευση του Πικάσο.Το ιδανικό θα ήταν να διαψεύσει την συνέντευξη ο Πικάσο και να παραδεχτεί ο Παπίνι οτι ήταν ψεύτικη.
Οπότε για εμάς η συνέντευξη είναι αληθινή.

Παρ'όλα αυτά είμαστε ανοικτοί στο διάλογο αρκεί να υπάρχουν τα "original" αποδεικτικά στοιχεία.

Ανώνυμος είπε...

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ
ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ ΔΕΝ ΒΡΗΚΑ ΕΠΙΣΗΜΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΙΚΑΣΣΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΔΩΣΕ ΤΕTOΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΑΥΤΗ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΑ ΕΚΑΝΕ ΜΕΓΑΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΖΗΜΙΑ ΣΤΟ ΠΙΚΑΣΟ . ΑΦΟΥ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΘΑ ΕΧΑΝΑΝ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥΣ.ΛΟΓΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΥΝΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΑΠΙΝΙ.. ΔΕΝ ΤΟ ΈΚΑΝΕ.(ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΝΗΣΙΑ) ΓΙΑΤΙ???
ΔΙΟΤΙ ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙ ΤΕΤΟΙΑ « ΚΑΥΤΗ» ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ .
ΚΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΚΗ ΘΑ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ΟΡΙΣΤΗΚΑ ΚΑΙ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ..
ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΑΦΗΣΑΝ ΦΗΜΕΣ ΟΤΙ ΑΠΟΔΕΙΧΘΗΚΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΨΕΥΤΙΚΗ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.. ΠΑΛΙΑ ΤΑΚΤΙΚΗ..
ΣΚΕΦΤΗΤΕ ΠΟΣΟ ΘΑ ΕΧΑΝΑΝ ΑΞΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΟΙ ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ..